14 Donderdagen Esports

    14 donderdagen lang word je ondergedompeld in een bad vol Esports met 6 bijeenkomsten voor en 8 na nieuwjaar. Start op donderdag 8 oktober 2020 en einde op donderdag 7 mei 2021 met de presentatie van de eindwerken. Een lesdag start om 14 u en eindigt om 21 u (en dus telkens filevrij naar en uit Brussel). Tussenin zijn er de nodige pauzes en staat er tussen 18 en 19 u een groeps- en netwerklunch op het menu.

    Donderdag 8 oktober 2020

    Esports History & Evolution

    Donderdag 15 oktober 2020

    DreamHack Rotterdam 2020

    Donderdag 22 oktober 2020

    Esports Intelligence

    Donderdag 12 november 2020

    Esports Players, Agents & Federations

    Donderdag 26 november 2020

    Esports Business

    Donderdag 10 december 2020

    Esports Marketing

    Donderdag 7 januari 2021

    Esports Sponsorships

    Donderdag 21 januari 2021

    Esports Industry

    Donderdag 4 februari 2021

    Esports Consultancy

    Donderdag 25 februari 2021

    Esports Belgium & The Netherlands

    Donderdag 11 maart 2021

    Esports Social

    Donderdag 25 maart 2021

    Esports Legal

    Donderdag 22 april 2021

    Esports Football

    Donderdag 6 mei 2021

    Presentaties eindwerken

    Graduation Ceremony

    Vrijdag 28 mei 2021 (o.v.)

    Graduation Ceremony “Expert Class Esports”

    Expert Class in Esports Management Partnered with

    Expert Class in de Pers

    De lancering van deze nieuwste opleiding aan Vrije Universiteit Brussel aankondigt vanuit de Faculteit LK (Lichamelijke Opvoeding & Kinesitherapie) en de Vakgroep BESW (Bewegings- en Sportwetenschappen) haalde meteen de headlines op vele nieuwssites:
    https://www.bruzz.be/samenleving/vub-start-met-eerste-universitaire-opleiding-e-sports-2020-05-25

    Wie is Jos Verschueren, de programma-directeur?

    • CV

      Jos (Mechelen, °1964) is Director Sports Management at Vrije Universiteit Brussel (VUB)(Belgium), Faculty of Physical Education&Physiotherapy, Department of Movement & Sports Sciences (MOSS) and Founder of the Sport Management Knowledge Center at the same university.

      He has over 20 years of consulting and academic business experience in sports marketing and communication, sports partnership branding, sports business and management.

      A Dutch/Flemish native-speaker, he is fluent in French, English, Spanish and German. 
      He is also Founder of IFBI, the university's International Football Business Institute focusing on the business and management of the football industry and organizing the International Postgraduate Course in Football Business for students from all over the world with a bachelor or master's degree who want to specialize in the football industry.

      Hoe Jos contacteren?

    • CV

      Back in 1995 he started Com Together – Sports & Communication (in Lennik near Brussels) as a spin-off of his academic activities. He serves a broad range of clients in developing corporate sports partnership strategies (e.g. Siemens, Corelio-now Mediahuis), forging cross-brands sports alliances (e.g. Belgian Olympic and Interfederal Committee) and enhancing performance through sports partnership effectiveness (e.g. National Lottery, Brussels Capital Region). He is a regular media spokesman on sports industry matters and has participated to sports marketing and media conferences around the world.
      He holds university degrees ‘cum laude’ & ‘summa cum laude’ from KU Leuven-Campus Brussels (Master in Modern Languages, English, Spanish, Dutch), from Université Libre de Bruxelles (ULB)-Solvay Brussels School of Economics and Management (Executive Master in Marketing and Advertising), from Rijksuniversiteit Groningen (RUG)-The Netherlands (Executive Master in Sports Management) and from Université de Lausanne (UNIL)-Switzerland (Diploma in Sociology, Politics and Management of Sport). 

      Hoe Jos contacteren?

    De EXCESM is opgebouwd op basis van 5 belangrijke pijlers rond Esports. De geschiedenis, de data, de events, de marketing en de impact op de samenleving.

    1.   De geschiedenis: ook al is voor vele mensen Esports een vrij nieuw begrip, het bestaat al tientallen jaren. We geven een overzicht van hoe Esports ontstond en begon en waar we vandaag staan. 

    2.   De data: anno 2020 worden gegevens steeds belangrijker en dat is in Esports niet anders. Nog meer dan in andere sectoren spelen data een zeer belangrijke rol in deze niche. Het zijn immers deze data die Esports een extra dimensie geven. 

    3.   De events: evenementen zijn uitgegroeid tot het uithangbord van Esports. Grote voetbalstadia en andere venues die zich tot de nok vullen met fans om ‘League of Legends’-finales te bekijken of beurzen in steden als Rotterdam en Keulen, het hoort er allemaal bij. Een uiteenzetting over 1 van de grootste Esports- en gamingbeurzen van het moment en een live bezoek aan een beurs maken deel uit van het programma van onze Expert Class.

    4.   De marketing: net zoals in elke andere sector speelt marketing een grote, zeg maar beslissende rol. Aan de hand van enkele specifieke voorbeelden kijken we binnen in de wereld van Esports-marketing. Onder andere city marketing via Esports en sponsorships in een Esports-omgeving komen uitgebreid aan bod. 

    5.   De impact op de samenleving: de maatschappelijke impact van Esports wordt groter en groter. Hoe gaan ouders om met het groeiende succes van games als ‘Fortnite’ en ‘Call of Duty’? Hebben games ook een positieve invloed op onze maatschappij? En wat kan Virtual Reality en Artificial Intelligence ons nog bieden in de toekomst ver buiten de gaming industry?


    Hoe bouwen we de EXCESM op?

    PG SPORT™ Social